sobota, 5 kwietnia 2008

Moje monety od roku 1995

Kolejną częścią mojej kolekcji są monety emitowane od roku 95, a obejmuje ona zarówno monety obiegowe jak i kolekcjonerskie (okolicznościowe). Co do monet obiegowych posiadam komplet od jednogroszówek po pięciozłotówki. Każdy rocznik. Nie zawracam sobie głowy monetami obiegowymi pokazanymi w katalogu Fishera wybitymi stemplem odwróconym. Jeśli by się coś trafiło to oczywiście zatrzymam ale na siłę nie szukam. Największą część tej kolekcji zajmują u mnie monety dwuzłotowe (GN). Z lat 1995 - 1999 nie posiadam zbyt dużo ale w miarę możliwości uzupełniam braki. A mam z tych lat: Nagano, 150. Rocznice Śmierci F. Chopina oraz Pałac Potockich w Radzyniu Podlaskim. Czyli nie za wiele gdyż kompletowałem je z datami wstecz co raczej nie było dobrym posunięciem. Od roku 2000 mam powiedzmy 99 % monet dwuzłotowych. Brakuje mi jedynie 1000 - Lecia Zjazdu w Gnieźnie, Pałacu w Wilanowie oraz 1000 - Lecia Wrocławia. Prócz tych monet posiadam wszystkie aż do tej wyemitowanej ostatnio czyli Sybiracy. W tym zbiorze posiadam kilka ciekawych monet, których cena zaczyna dochodzić według katalogu Parachimowicza do 100 złotych, a z roku na rok cena tych monet systematycznie i bardzo szybko rośnie. Mówię tu przede wszystkim o monetach z serii Zwierzęta Świata czy Poczet Królów Polskich. Z typowo kolekcjonerskich monet wpuszczonych do obiegu po 1995 posiadam póki co jedną, a mianowicie dziesięciozłotówkę z Turynu. No i oczywiście czekam aż dotrze do mnie Sokół, Marzec i Sybiracy. Te braki w monetach kolekcjonerskich wypływają stąd, że zbieram monety niedługo więc na te wcześniejsze nie zawsze mnie stać:)

Brak komentarzy: